Pokud jde o bezpečný sex, bez kondomů se neobejdete.
Naši jednatelé Eva a Jan Vinzenz Krauseovi o potenciálu kondomů v maloobchodě s erotickými pomůckami.
Prodejny s erotickým zbožím si bez kondomů jistě nelze představit, ale je zřejmé, že už nejsou tak v centru pozornosti jako kdysi. Přesto je potenciál těchto výrobků velký, jak v tomto rozhovoru vysvětlují Eva a Jan Vinzenz Krauseovi, jednatelé společnosti Vinergy GmbH. Poskytují tipy a rady, jak lze tento potenciál využít ve prospěch prodejce.
Pane Krausi, kondomy jsou k dispozici od mnoha výrobců, ale vy jste skutečným průkopníkem kondomů na míru. Je zřejmé, že kondomy patří do každého erotického obchodu, přesto vzniká dojem, že byly vytlačeny jinými produkty - zejména milostnými hračkami. Je tento postřeh správný, nebo přehnaný? A jakou roli mohou v tomto kontextu hrát vaše kondomy na míru?
Jan Vinzenz Krause: Možná si lidé v souvislosti s erotickými obchody nepředstavují primárně kondomy. Jsem však přesvědčen, že každý dobře zásobený erotický obchod by měl mít ve svém atraktivním sortimentu pestrý výběr kondomů. Od 70. do 90. let 20. století byly pornofilmy hlavním tahounem prodeje v obchodech s erotickými pomůckami. Internet to výrazně změnil. Lidé stále častěji sledují porno online. Současně se dramaticky zvýšila rozmanitost milostných hraček, které se staly přijatelnými. Podle mého názoru hračky vytvořily větší prostor pro erotiku. A zde jsou samozřejmě velmi důležitým prvkem kondomy.
Co říkáte těm, kteří tvrdí, že kondomy se dnes nabízejí, prodávají a kupují všude - v e-shopech, drogeriích atd.? - a proto by nemělo smysl věnovat těmto výrobkům v erotickém maloobchodě příliš velkou pozornost?
Jan Vinzenz Krause: Většina erotických výrobků - hračky, lubrikanty, spodní prádlo - je dnes nabízena v e-shopech a dalších prodejních kanálech. V mnoha drogeriích však kromě kondomů najdete také lubrikanty a hračky. Jedná se o velmi dobré a důležité nabídky. Jsem však přesvědčen, že erotický obchod nabízí zcela jinou atmosféru a má mnohem více poradenského know-how o produktech. Při svých četných návštěvách erotických obchodů, jako jsou specializované prodejny ORION, jsem vždy ohromen znalostmi prodavaček. Dobré rady jsou pro zákazníky přínosem, protože jim v konečném důsledku mohou pomoci k lepšímu sexu.
Jak může maloobchod s erotickými pomůckami lépe využít potenciál kondomů? Jak lze tématu "kondomů na erotickém trhu" vdechnout nový život?
Jan Vinzenz Krause: Pro lepší využití potenciálu kondomů vidím kombinaci dobrého poradenství, správného produktu a dalšího prodeje na téma kondomů. Aby se to však podařilo, musí se kondom dostat z tabuizované zóny ještě dál. Erotický trh by mohl celé téma oživit vlastní ofenzivou.
Jak může maloobchod s erotickými pomůckami důrazněji informovat o poselstvích, která přinášejí kondomy, tedy o rčení "bezpečnější sex"?
Eva Krause: Vládní organizace, jako je Spolkové centrum pro zdravotní výchovu (BZgA), již léta intenzivně propagují bezpečný sex a používání kondomů. Podle mého názoru je Německo v tomto ohledu velmi příkladné. Maloobchod s erotickými pomůckami na to může navázat a pomoci lidem najít správný kondom prostřednictvím své poradenské funkce. Protože kondom, který padne jako ulitý, je lepší a bezpečnější. A teprve když se pár při sexu cítí dobře, sáhne po kondomu jako po samozřejmosti.
Nabízíte řadu nástrojů, které mohou prodejci využít k upoutání pozornosti na kondomy vaší značky MISTER SIZE. Jaké přesně jsou?
Jan Vinzenz Krause: Jako jediný výrobce kondomů nabízíme velmi komplexní řešení a vhodné nástroje pro každý účel. Dokonce i design našich obalů je vodítkem pro správnou velikost kondomu. Modré pruhy různých šířek již na polici prozrazují požadovanou velikost. Funguje to bez nutnosti měření. Pro stacionární specializované obchody se Průvodce velikostí používá s odnímatelným měřicím páskem ve stojanu. Tímto systémem jsme nyní vybavili více než 150 prodejen ORION v Německu. Rozměr kondomu je skvělý nástroj, který hravou a zábavnou formou seznamuje s tématem velikosti kondomu. Zařízení Sizer používáme na akcích, jako jsou večírky a veletrhy. Našim obchodním partnerům ji poskytujeme v sedmi jazycích. Naším nejnovějším vývojem je testovací sada: tři kondomy různých velikostí s měřícím páskem v jednom balení. Díky této nabídce mohou naši distribuční partneři vydělávat peníze hned od začátku.
Můžete nám sdělit své zkušenosti s tím, jak prodejci tyto nástroje používají a jakých úspěchů s nimi dosahují?
Jan Vinzenz Krause: Průvodce velikostí je zákazníky velmi dobře přijímán. A průvodce velikostí ve vitríně se již používá v mnoha specializovaných obchodech. Bude se používat ve stále více obchodech. Nyní ji nabízíme ve více než 10 jazycích. Dostáváme mnoho dobrých ohlasů, protože se jedná o jednoduchý nástroj, který dáváme prodejcům k dispozici zdarma.
Do jaké míry koordinujete design svých nástrojů s potřebami maloobchodu?
Eva Krause: Během vývoje displeje pro průvodce velikostí jsem si intenzivně vyměňovala zkušenosti se specializovanými obchody ORION. Náš první prototyp byl zpočátku příliš velký. Navíc jsme ji měli pouze v jednom jazyce, a to v němčině. Na základě zpětné vazby od prodejen ORION jsme displej vylepšili a jejich přání zapracovali do našeho současného produktu. Kromě prodejců získáváme samozřejmě zpětnou vazbu od zákazníků a sexuálních poradců.
Zejména pokud jde o kondomy, je to také otázka odborných znalostí a poradenství, o kterém zde již byla řeč. Jak vypadá vaše podpora v tomto ohledu? Nabízíte produktová a prodejní školení?
Jan Vinzenz Krause: Mluvíte o velmi důležitém a často podceňovaném tématu. Pokud jde o bezpečný sex, bez kondomů se neobejdete. Čím více a čím lépe o něm prodejci a uživatelé vědí, tím větší je úspěch. I já vždy získávám nápady, které mohu předávat na školeních. Když jsem například na cestách v Německu, rád spontánně zavítám do erotických obchodů, což vede k zajímavým rozhovorům a dialogům. Kromě toho se od zavedení systému Corona ve velké míře spoléháme na online školení, které nabízíme prostřednictvím služby Loom On Demand. Prodavači mohou sledovat naše videa, která jsme navrhli tak, aby trvala méně než 5 minut. Prostřednictvím Zoomu také pořádám živá školení v délce 45 až 60 minut, kde mohu více odpovídat na dotazy. Vrcholem našich školení je živá výroba kondomu, kdy před účastníky vyrábím kondom z tekutého latexu. Poté by již neměly zůstat žádné další nezodpovězené otázky.
Rozhovor byl poprvé zveřejněn v časopise eLine 07/2022: www.eline-magazine.de